Efter regn kommer solsken.

Den rubriken funkar både på vädret och på veckan, fast kanske lite tvärtom på veckan. Förra veckan gick hur bra som helst, denna vecka då jag återupptog fikandets glada dagar har inte gått lika smidigt.
Jag tror minsann nathaniel blivit ociviliserad under veckorna vi varit hemm/i stugan.
Gårdagen spenderas vid gränbycentrum med Lena, Max, Helena och Julia. De var lika trevligt som vanligt att träffa på dem! Nathaniel hade lite problem med att sova och skrek från gränby och nästan hela vägen hem, sen slockande han mitt i ett skrik. Eftersom de regnade så känndes de ännu hopplösare ty då vill/kan jag inte ta upp honom ur vagnen.
hemma fortsatta vår älskling att krångla, tills han somnade för natten, som faktiskt gick helt ok.
Idag var de samma visa, träffade Lena och Helena, mötte upp Jenny, åt mat. Efter maten så beslöt jag att jag och Nathaniel nog borde gå hem eftersom jag inte ville ha en upprepning av gårddagen. De går tyvärr inte så bra här hemma heller.
Nu ligger han i babygymmet och suger på snuttisen, han tog faktiskt nappen en vända, som jag knappt användt på över en månad.
ska väl göra ett nytt försök snart, han gnussar sig och gnäller, fast just nu verkar han relativt nöjd.
J kom på att de alltid är krångel med honom när han ska jobba natt, och de kan nog stämma. skumt nog funkar de hur bra som helst när han jobbar dag, så antingen får jag sluta min karriär som lattémamma, eller så får jonas sluta jobba natt.
Har verkligen inget tålamod idag, stackars barn, men de är bara att le och se glad ut antar jag. förr eller senare lär de väl fixa till sig. Känns bara som att allt sömnstrul kommer igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0