Sovblogg??

Trots en dålig start på dagen så har de varit helt ok i dag.
Hade världens ångest igår kväll när jag insåg att de var söndag och att J skulle jobba i dag och att jag skulle vara helt själv med en grinig son. SÅ jobbigt när absolut inget duger!
Vid 7 gick vi upp, Nathaniel hade INGA långa sovpass i natt, men de gick ok att ta sig upp.
Vid 8 började han bli grinig och sen dög ingenting i två timmars tid, jag provade sjal, att sitta brevid honom i babygymmet, ha honom i knät, tutta honom ståendes och ligga brevid med snutten över hans ögon, sätta honom i sittern.
Vid 10 fick jag äntligen tutta honom om jag gick runt och han somnade på en liten stund, jag stannade upp en liten stund längre men gick sedan och lade mig. Kl 13 gick vi båda upp, Jag åt frukost igen, och Nathaniel låg själv en liten stund, sedan dansade vi till mora träsk och busade. Han satt en stund i mitt knä och myste, sen ville han sova igen, så jag gick och tuttade honom, då somnade han i en halvtimme eller något. Jag han vattna blommor, plocka ut maskinen och skölja ur bajskläder.
Nästa vaken period lagade jag mat medan Nathaniel tittade på. Gjorde ett hopkok på gårdags rester.
(Igår åt vi sötpotatis, majs och lök som vi lindat tortillabröd runt och bakat i ugnen, hade tagit sötpotatisen och majsen som blivit över och bakat på sidan om i ugnen). Stekte klyftpotatis, lök och lade i sötpotatis och majs på slutet, blev faktiskt riktigt gott! Tog ett litet glass mjölk till, blev så oerhört sugen, men ville inte utmana ödet så jag tog ett pytteglas och drack därefter vatten.
Nathaniel somnade precis igen, sista luren innan han ska bli irodninggjord för natten.

BTW, De kom något trevligt på posten, ska ta kort och visa om några dagar. *hemligt*

Kommentarer
Postat av: Syster

nu blir jag nyfiken på vad det är för trevligt du fått hem från posten*!!!!!!

2008-07-14 @ 19:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0