Jäkt och Fläkt

Tiden räcker inte till,  vet inte när jag kunde vara hemma och dega en hel dag :P
Tycker verkligen om att ha saker att göra men nu börjar jag känna mig trött.
i morgon blir de mysdag med Grannen och en hel hög med mammor och en blivande, de ska bli trevligt, vi ska skämma bort oss lite, äta lite och se på film och dricka alkoholfritt vin.
och på söndag blir de heldag i äby, de är fallens dag! ska bli kul att se de igen, och glutta på zack lite=).
någon gång i början på nästa vecka ska vi tvätta :S

Jag vill ha lite tid och ork för mina projekt, skriva lite i min dagbok, bada, läsa, göra iordning recepten.
Dagen har varit bra, Grannen ville ha sällskap, så vi släppade oss ut vid halv 12, postade Nathaniels namn till skattevetket,  sen fick hon och jag den geniala idén att stalka Peppo lite, hon är ju nyinflyttad i vårt område =). Problemet var dock att ingen av oss visste var hon bodde, så vi fick LenaT att kolla upp min gästbok på familjeliv, där stod iaf gatan :P, och kolla webbisar efter efternamn. *asg*
Hann bara kolla ett trapphus, sen dök hon upp i motsatta porten, hon skulle möta lena och helena, så vi hängde med och fick glutta lite på dem små =).
sen fikade jag och Grannen ute på gräset, the och vattenmelon.
därefter gick jag hem en vända, Nalle sov och jag fixade lunch och kollade runt. Börjat kolla på lite saker till dop, som vi förövrigt måste boka :P.
När min kära son vaknade gick vi över, men glömde nappen, dumt gjort.
under tiden var min älskade sambo och vattnade sin fars katter, så när han kom hem fick han komma med Nalles napp =), tiden sprang i väg, och vi gick och kollade dem nyrenoverade lägenheterna, kul att kolla! så sugen på 4:orna och om 3 år så borde jag vara färdigutbildad, så kanske då. Bara dem inte höjer hyrorna allt för mycket.
sen var vi effektiva, Nalle sov en 10-20 minuter, J duschade och jag fixade mat.
idag serverades de kotletter, stekt lök, potatiskkroketter, ärtor och hemmagjord sås som jag smaksatte med messmör. trots att de knappt tog 20 minuter att göra färdigt blev de gott =), blev helt otroligt effektiv :P
nu tror jag Nalle somnat för natten, ska diska och städa undan lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0