Resumé

Det har varit en låååång helg, trevlig men låång.
I lördags var de tjejkväll/dag hos Grannen, vi fick prova massa produkter som rengjorde och fuktade hyn, blev riktigt len där ett tag, Nalle ville dock inte att hans mor skulle få slappna av utan var gnälligt och övertrött, i slutet av produktgenomgången blev de riktigt illa, han skrickewr och gråter och jag känner mig förtvivlad, tillslut får jag honom lugn genom att linda honom och då tar han tutten och slokar i en halvtimme, och jag fäller någon tår, har så svårt för att han är ledsen, under middagen är han vaken, Grannen får buffa honom i babysittern, och jag får faktiskt äta massa god mat =).
Förstår inte hur man kan slänga ihop så god mat utan recept! =)
ser på gattaca, nathaniel ligger mot mina ben och jag vaggar honom, han somnar en liten vända till, vaknar och är på bra humör, men jag vet att han behöver sova mer och att gnället snart kommer så så fort filmen var slut drog jag hem.
Jenny var på väg hem men följde mig istället, jag får gråta en lip och prata lite. *skönt!*
Nathaniel blir ledsen igen, och jag vet inte vad jag ska ta mig till, tillslut får jag honom lung och tänker att jag nog ska bada honom, han har ont i magen och jag har hört att de ska vara skönt att bada då, Nalle njuter av badet och är lungare och jag sitter och vaggar honom och pratar med jenny tills han somnar ordentlige, lägger ner honom. När vi sitter i köket börjar han böka och jag stoppar i nappen, då somnar han om.
Sen går jag och lägger mig när Jennys skjuss kommit.

trodde inte jag skulle orka i väg på söndagen, men sov helt ok på natten så känner mig nästan i form på morgonen så de är klart de blir åka till älvkarleby, varit lite nervös för att köra, men de gick hur bra som helst, fast de var en ny bil för mig. Nalle gråter ett tag men somnar tillslut och sover hela vägen, och väder är fint, träffade på frida som har så fin gravid mage med en liten william i. Kollar på mora träsk och köper en dvd med dem till nalle, och en cd ;P.
kollar på släppet och tar en tur förbi morfar som fiskar på vägen till Nisse. Hos syster lagar vi mat, och Grannen ringer, hon hade gått lite vilse men hittade tillslut rätt.
Vi fikar och åker hem, Nalle är lugn till sista biten då kommer han på att han är hungrig och skriker så han kiknar, Grannen går in på Maxs och jag tuttar Nalle, sen kör vi hem.

i dag har de regnat och vi har varit inne, fått tvätten bortplockad och rensat lite på skötbordet, så ett rum i lägenheten ser faktiskt ok ut, ska fortsätta i morgon. J har diskat och gjort lite glass.
Jag har bokat tid för Dop.

Js moster kom förbi med sin son och vi åt Js jordgubbsglass (en simpel variant gjord av jordgubbar, grädde och socker). GOTT!!
när jag stod med Nalle så tog hon honom utan att fråga!!! Blev så paff och visste inte alls vad jag skulle säga!!! kan man göra så??? sen sitter hon med honom i soffan, guppar honom upp och ner utan att ha stöd för hans huvud!!! När han gnäller så säger hon åt honom att skriva högre, visserligen med snäll röst men ändå, vid det laget var jag så irriterad. tillslut säger jag, fast jag nyss gett honom mat innan de kom, att han är nog hungrig för att få min son.

Js kusin spelade ps2 en stund, men jag orkade inte med dem så jag satte mig vid datorn, tur iaf att J höll med mig när jag berättade hur jag reagerade när hon tog honom, och han hade oxå noterat de med nacken.
känner mig riktigt irriterad och sur, så nu bakades de kladdkaka så jag får något sött i mig.

senare ska jag kolla lite hur jag ska skriva i Nathaniels första bok.

lägger ut bilderna från helgen lite senare.


Kommentarer
Postat av: Lena

Bra att du gråter ibland. Att ha barn är inte alltid enkelt, och ibland behöver man lätta på trycket. Det gör dig till en fantastisk mor att du känner så otroligt mycket för din son, och vill honom så väl, att det får dig att fälla tårar. Ibland av lycka, ibland över att det känns svårt och övermäktigt att klara av. Du är bra!

2008-06-16 @ 22:37:41
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com
Postat av: Linus

tack för den fina kommentaren =) vad fint du kan uttrycka dig!!

2008-06-17 @ 12:29:55
URL: http://linusnathaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0