Äntligen...


...tar jag mig tid att skriva här.

Nathaniel ligger och sover och jag har precis gjort en dumlekladdkaka.

Ingredienser
100 g smör
1 påse dumlekolor (120g) eller dumle minibites
2 ägg
3 dl socker
1½ dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
½ tsk salt

Gör så här
Smält smöret och dumlekolorna i en gryta. Vispa ägg och socker. Vispa ner mjöl, kakao, vaniljsocker och salt.
Häll i smör och dumleblandningen. Häll smeten i en smord och bröad ( gärna kokos) rund form med löstagbar kant. Grädda i 175 grader i ca 20 min. Om du inte vill ha den så lös kan du med fördel göra den dagen innan eller att den får kallna helt.
Servera med lättvispad grädde.

Jag använde mindre socker och kakao och mycket mer dumle, får se hur den blir. Tänkte ha den till i morgon då J ska firas =)

Tidigare i vecka sålde jag min älskade bil, kommer sakna den! Känns onödigt att ha den ståendes, så de var lika bra. lilla peggy.

Senare i dag ska jag och Nathaniel fixa lite mer fika bröd och försöka städa undan, eller iaf jag ska städa, han ska förhoppningsvis sova.
Hoppas jag kan locka fram lite fler söta leende från honom :P


Igår rullade han från mage till rygg två gånger, jag visserligen på sängen, så den lutade ju lite mot mig, men inte speciellt mycket, snart kan han nog de helt själv utan hjälp av lutning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0