Midnatt

I dag var jag och J ute och gick med vår kära son. Utanför gränbyköpcenter fick Nalle nog, så vi gick in för att amma. Därefter strosade vi runt och kollade på saker, mötte en av Js fars grannar, som tittade på pojken, hon petade lite försiktigt och världens kastspya kom. Såg lite kul ut.
På vägen hem började Nalle gråta, men slutade efter 5 minuter, och till vår förvånelse så fortsatte han sova TVÅ timmar hemma. under den tiden så lagade vi mat.

Till 4 pers (vi halverade receptet):

4 kyckligfilè
lägg dem frusna eller tinade i en långpanna (vi brynde kyckligen lite snabbt)
Blanda ihop
5dl Creme Fraiche
2½dl thai sweet chili sås
salt
1 vitlöksklyfta

& häll denna sås över kycklingen.
200 grader i 40 min. severas med klyftpotatis.

image24
Innan såsen rördes ihop var den så här snygg! ser ut som en efterätt! =) *mums*


Maten blev god! började därefter kolla på filmen förtrollad, Nalle vaknar och vill ha mat, spyr ner sina kläder, så vi pausar filmen och badar älsklingen.

image25
Annat badtillfälle.


nybadad och i min gamla pjamas =).
nu har vi försökt natta barnet i snart 4 timmar.

image26
Nalle i pjamas (inte den han har i kväll) och mina brännmärken syns


image27
Kul bild från föräldraträffs återträffen (haha konstigt ord de blev) den 7 maj.


image28
Promenad med Grannen tidigare i veckan, bild på mig =)


image29
J tog massa kort på älven när vi var i Äby.

image30
Söt åkpåse som Nalle fick av Carro.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag ska prova laga maten ni gjorde här någon dag:) Ser riktigt gött ut! Mumma! Kram

2008-05-20 @ 00:37:30
URL: http://oosofieoo.blogspot.com
Postat av: Carolibe

Woho! Hur går låten??? Sweet like chocolate boy!

Han är sötare än det. Faktist!

X

2008-05-23 @ 19:58:53
URL: http://blondinandthecity.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0