TVn min bästa vän//Tre dagar, två nätter.

I onsdags begav vi oss för första gången till ÖF, de var pumpens förskola vi gick till tillsammans med Annsofie. Nathaniel tuckte sångstunden var hur kul som helst och under fika somnade han när jag hade honom sittandes på höften, blev en smula förvånad, och sov i min famn i ingefär en halvtimme. Efter förskolan gick vi till affären, och Nathaniel somnade på hemvägen och fortsatte sova en stund hemma. På kvällen sov han 6! timmar första passet (dem andra ska vi inte prata om).
i går hälsade jag och nathaniel på frida, johan och lille william (då 16 dagar). Vad fort man glömmer hur dem känns så nya! vad så trött och hungrig när vi kom hem! Orkade inte laga någon middag så de blev kräm och några mackor.
 På torsdagen sat han utan stöd i vagnen för första gången. Var orolig att nattningen inte skulle gå så bra då jag har överlåtit den till J på senaste tiden, men den gick klockrent bra! halv 9 sov han för natten utan gnäll och bök.
Imorse så tänkte jag att J skulle få byta den tredje bajsblöjan för dagen, så jag ringer och kollar vart han befinner sig. Han svara yvaket och undrar varför jag ringer honom, haha han hade sovit på jobbet och stäng av klockan i sömnen och dessutom missat sitt lönesamtal (som dem tog när han vaknade). Idag var det även ÖF hornet som gällde, första timmen låg nathaniel ute i vagnen och sov, kändes lite skumt att inte ha barn på förskolan (han fanns ju med men de märktes ju inte =P). Han vaknade lagom till min lunch, och sedan satt han massa på golvet utan stöd! Han har blivit så duktigt på de min stora pojk! Kände mig lite ur form så skippade  att gå till gränby (som planen var) och gick hem. J lagade korvstroganof (som jag tänkte göra igår) och tog Nathaniel så jag kunde få vila en stund.
kvällen har varit lite småjobbig, fick inte nathaniel att komma till ro, men märker att han blir lung när jag lyser med mobilen, så jag tänker att TV kanske funkar. så jag sätter mig med honom i famnen och slår på tv och han är tyst. ligger lungt och tittar i 5-10 minuter och somnar som om han inte alls varit gnällig och gråtit massa den senaste timmen.
Nu ska jag lägga mig, eventuellt kanske läsa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0