Dop

Dopet gick över förväntan.
Ett tag kändes de som om alla vända sig till mig och frågade vad som skulle göras, och då blev jag en smula stressad men inte farligt.
ingen av oss nattade nathaniel innan dopcermonin, så när de var en halvtimme kvar somnade han i min famn. han sov igenom den första delen men var vaken större delen av dopet. Han blev en smula arg på prästen när hon hällde vatten på honom.
Under fikat och under städningen såg jag knappt till min son, kändes lite konstigt.
Nathaniel fick en massa fina presenter.
Bland annat en liten groda body, pytteliten strumpor och älskling pipmugg. Två borderade tavlor med hans namn (och de var inga små näppna tavlor utan lite mer avancerade sånna =P) och en handmålad tavla med namn och dikt på.
 två olika set med bestik, ett tåg med siffror att ha på tårta (i trä), två nallar, ett fotoalbum, en mugg, Jordglob som går att tända (vilken rolig sak att ge), min barnkammarbok (den silvriga, älskar dessa böcker), dalahäst med lyckopeng runt halsen, kostabodaglaslykta i from av dödskalle, tennsparbössa i from av sportbil (notera att de inte är ett tåg *lol*), Halsband i form av vädur, Handmålad porslinsfigur gjord av mögelmoster H (iform av nyckelpigepojke).
Ram, speldosa och tandask fick vi dublett av så de ena sättet ska vi få byta.  
två sparkonton fick han, varav de ena från gudfar som ska spara åt honom VARJE månad, så himla gulligt!
 På kvällen vilade tomas, elin, jag och nathaniel medan jonas filmade oss. Taco åt vi och tog även upp Nathaniels gåstol.
Idag har jag försökt plocka undan så de ser lite hyfsat ut.

Tyvärr kan jag inte visa bilder då jag och J glömt sätta i minneskortet i kameran och sålunda inte kunnat ta kort. Så ni får vänta tills våra kära släktingar och vänner behagar delge oss några.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad kul att allt gick bra!!!!

2008-09-21 @ 17:38:32
Postat av: Sofie

Det va så roligt att se er alla, dock kanske vi hade lite brottom hem.. Men vi hade ju en bit att åka. Hoppas att lilla N tycker om nyckelpigan:D

Jag kan skicka lite kort bara jag förtöver bilderna:D

Kramar på er!

2008-09-21 @ 19:45:50
URL: http://oosofieoo.blogspot.com
Postat av: mamma/mormor

Dopet var jättefint! Fikat var jättegott och mest av allt Nathaniel är jättefin!!

Synd att vi inte kunde stanna så länge. Kramixar från mormor, p.s skickar bilder till dig via hotmailen.

2008-09-23 @ 10:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0