Dubbelsidig öroninflammation

I fredags tyckte jag mig höra att skrutten rossla mycket, men efter som de är fredagseftermiddag och vi har hostat i tre veckor tänkte jag vänta till måndagen, framåt natten dock mormor upp, hon hade tappat bort handväskan på vägen, men dagen efter visade det sig att den var kvar i farstun hemma i nås.
PÅ lördagen blev det sy och stick äventyr! Jag lånade meedoms bok på biblan, med mönstren intakta, och min mor köpte ett härligt tyg i volur (hur det nu stavas) till mig, så skrutten ska få blå leopardmönstrade byxor bara jag vågar klippa och sy i tyget.
Sen hem, älsklingen fixade en sen lunch i form av köttfärsås och spagethi, sen så gjorde jag mig iordning.
kändes väldigt konstigt att lämna skrutten med någon annan än oss, men hade fullt förtroende för barnvakten/vakterna.
 Det kliade i fingrarna att ringa och höra hur de gick, men jag höll mig till 20 över 8, då jag fick lov att skicka ett pytte sms till lillebror. Det utförliga och välfigt informativa svar jag fick löd; det går bra. Hahah inte stilla de min nyfikenhet.
På festen bjöds de på drycker i mängder, både öl och vin och baileys och wiskey och annat gott. I matväg fick vi kebabkött eller falafel och diverse grönt och bröd, samt en massa olika tillbehör, måltiden avsluteds med kladdkaka och glass.
Framåt halv 11 började jag känna mig rätt nöjd och en liten stund efter de så berättade Js mormor och hennes sambo att de skulle åka, eftersom de skulle åt rätt håll så berslöt vi oss att åka med.
Hemma var de tyst och vi fick se bilder på en glad liten skrutt, de hade gått hur bra som helst!
Under natten tycker jag mig höra att Nathaniel andas snabbt, och han har lite problem med hostandet, och han låter rosslig på morgonen, så jag beslöt mig att ringa sjukvårdsupplyssningen.
Fick tid på närakuten och en doktor tittade på skrutten, han hade öroninflammation på bägge öronen, så nu blir de pencillin och bricanyl, mot hostandet. Skrutten är så svår att se att han är sjuk då då han är ganska pigg även när han är sjuk.  
Vi hopppas på bättrning snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0