2008

Nytt år, känns som de gamla, iaf än så länge.
Nathaniel är sjuk, snuvig och feber, han har sovit på mitt och Js bröst större delen av dagen. Efter alvedon och mat så är han lite piggare, men fortfarande lite kinkig. Jag har varit på stan och fixat bok till hemtentan.

Förra året var omtumlande, i början så hade vi ingen aning om vart vi skulle bo, jag var gravid och pluggade. I slutet på januari får vi besked om lägenhet! Vår trea här på författargatorna.
slutet av februari tar jag studieuppehåll, och vi flyttar första helgen i mars. Vi har inflyttningsfest och mamma kommer hit för att hjälpa till innan bäbis ska komma.
fredagen den 28, dagen efter min 23 års dag, är jag in till barnmorskan, har äggvita i urin och högtblodtryck så vi åker in efter att fixat barnvakt till lillebror A. Havandeskapsförgiftning.
Natten till söndagen klockan 00.33 födds världens finaste Nathaniel. 3340 gram stor och 48 cm lång.
Låg inne en vecka, så de blev april innan vi kom hem och vår granne hann få en liten Carl, fem veckor tidigt.
 April var omtumlande, vi hade en liten varelse att ta hand om! Vår egna barn. Första gångerna med vagnen kändes udda, och nu är de konstigt att gå utan vagn. Massa besök och sömnbrist!
I Maj blev J 24, och juni kom med sommaren som försvann fort, likaså juli, mammafikor och picknickar och sommarstuga stod på menyn. 
Krångel med sömnen fortsätter, i agusti sova unge nathaniel sitt första 6 timmars pass, en bedrift som inte upprepats allt för ofta under året och Jenny föder en liten Minou.
september bjöd på dop, och oktober börjar jag studera igen. november slutar vi amma. December är ett evigt jäkt med skola, klapppar och besök.
Tyvärr fick året ett tråkigt slut då en ängel lämnade världen två dar före nyår.

Har säkert glömt massa! Året har bjudit på många bra och dåliga saker, Mammakompisarna har fått sina små och vi fikar vidare! Så härligt att ha vänner! det har man inte alltid varit bortskämd med så tack för förra året och hoppas vi fortsätter fikandet och umgänget även detta år!


Kommentarer
Postat av: Anonym

att du ska bli moooooooster igen glömde du!!!

2009-01-02 @ 20:15:04
Postat av: Helena

Ja gott nytt år på er! Hoppas detta blir fullt av trevliga händelser...kram kram

2009-01-02 @ 20:32:25
URL: http://helena80.blogspot.com/
Postat av: Linus

de är inte förräns nästa år =).. eller jag menar iår! =)

2009-01-02 @ 20:37:31
URL: http://linusnathaniel.blogg.se/
Postat av: Lena

Gott nytt år Lina!



Hoppas vi kan ses nästa vecka om grabbarna kryat på sig, och ta en av våra berömda mammafikor!



Kramar

2009-01-02 @ 22:33:11
URL: http://lenainaction.blogspot.com
Postat av: Lena

Ja, jag vet inte riktigt hur vi ska inreda Maxens rum. Vi är ju inte gjorda av pengar, så något vidare avancerat blir det inte iallafall! :) Hur mår Natte idag? Kramar

2009-01-03 @ 10:05:24
URL: http://lenainaction.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0