Hemtenta

Äntligen börjar de lossna med hemtentan, har dock en hel del jobb kvar på den.
Kände för en stund sen att jag absolut inte kan fortsätta plugga utan en kladdkaka eller liknande och de nämnde jag för J utan större förhoppning om att mina drömmar skulle besannas, men tro de eller ej. Nu står min käre i köket och bakar kladdkaka, så himla gulligt!

Nästa veckas matsedel:
Måndag: Lökpaj (tror vi har de mesta till en sådan hemma)
Tisdag: pyttipanna med ägg (extrapris på coop på pyttipanna 1,6 kg för 39.90)
Onsdag:Potatisk och löksoppa (gjordes förra veckan, supergod och innehåller typ bara lök och potatis)
Torsdag:Pannkaka (borde ha hemma de mesta förrutom eventuellt mjölk)
Fredag:potatiskkaka, kött? (typ någon billig kotlett eller liknande) och portersås (sparade skyn förrut, såååå  gott!)
Lördag : Lasange (fuskvariant, willys hade något erbjudande på lasangemix, och köttförs på coop för 39.90/kg)
Söndag: falukorv och makaroner (falukorv i frysen

Övrigt;
Apelsiner 1kg/10 kr
Juice bravo 2*2 liter 25 kronor
Skolbok (okänt pris)

Kommentarer
Postat av: stickgalen mormor

Vilken snygg matsedel!!avundsjuk Ge mig receptet på potatis- o löksoppan, tack! Skönt att det lossnat med tentan. krama mormors prins

//kram mamma

2009-01-17 @ 19:22:22
URL: http://wwwstickgalenmormor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0