Husmor?

Idag har jag bakat morotscones, och på spisen står potatis och lössoppa och puttrar (gjord från grunden). J har städat badrum och gått ut med sopor. Storhandlat maten till veckan. vi har utmanat oss själva att inte göra av med mer än 1000 kr i veckan, och förra (läs denna) vecka har gått bra. Trots apotekhandling och litterartur till skolan så har de gått bra. Fast på andra sidan så har Grannen bjudit på mat en dag, en dag blev i storvreta och gårdagen blev det pizza som min far bjöd på som tack för skjuss till akuten.
Men ändå!

Vi var hos syster Nisse igår, tänkte passa på att hälsa på när Emsi och hennes jonas var där och hälsade på. Emsi och tillhörande pojkvän valde att förlova sig. Grattis! Far hade ont i ryggen mot bröstkorg och lungor, så han och jag åkte för att kolla upp de, men de var nog något muskulärt.

Nu ska jag kolla till lingonbrödet i ugnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0